755410.jpg
Siis - ei tämä pitänyt olla laisinkaan tämän näköistä. Orvokit ja kehäkukat vain tulivat sinne. Periaatteessa tässä pitäisi olla jonkin sortin käytävää. Alapellolla on orvokkien ja kehäkukkien invaasio. Sadetta on tullut sillä tavalla sopivasti että kaikki mahdolliset siemenet ovat itäneet. Tarkoitan niitä joita ei ole mihinkään potteihin laitettu. Ei sikseen - ei minulla mitään niitä vastaan ole mutta on aika huvittavaa miten helposti tuollaiset kasvit todellakin leviävät jos niille annetaan mahdollisuus.
Minä vain en raaskinut niitä karsia ;)
Näin että niitä nousee sieltä sun täältä mutta että ne todellakin viihtyvät näin hyvin kovassa ja tallatussa maassa, oli todella yllättävää. Annetaan kaikkien kukkien kukkia.
Jos kukkaset olisivat vain ne jotka villiintyvät pellossani mutta olen jostain saanut jonkin sortin ohdakkeen jolla on kauniit vihreät ja leveät lehdet. Se leviää ihan hirvittävästi. Olen aina vastustanut kaiken maailman myrkkyjä mutta uskon että nyt kun mopo on karkaamassa alta, on otettava rankemmat keinot. Kateviljelyn puolella ongelmaa ei esiinny mutta juuri pellon vanhalla puolella jossa kate on hävinnyt maan uumeniin.
Ja jos nämä olisivatkin ne ainuta - mutta ei - pellossa asuu valtaisa perhe myyriä ja muutama kontiainen. Porkkanat ovat nousseet ilmaan, tilli samoin ja se on jo kuivunut pystyyn. Perunoista on vain muutama jätetty meille. Aaarrghh... [hyppii tasajalkaa]!
Minulla ei ole haisuakaan miten noista nelijalkaisista pääsisi eroon tuskattomasti. Tuskin kait mitenkään. Valkosipulia olen lykännyt aina sinne tänne mutta kait ne ovat nekin jo syöneet taikka varastoineet talven vilustumisia varten.
Mutta on minulla jotain hyvääkin. Ei ole sitten ensimmäistäkään etanaa. Olen varmaan tavannut pari hassua koko kesänä.

755434.jpg
Et sillee...