834312.jpg

Ihan silmissä kaikki ränsistyy ja menettää voimaansa. Putoilevia lehtiä näkyy harvakseltaan heti pienen tuulenvireen myötä. Voi surku. Syksy on tulossa. Ei minulla ole mitään syksyä vastaan, se on aivan ihanaa aikaa. Jotenkin seesteistä. Työmääräkin pienenee jollei nyt laske haravointia miksikään. Sekään kun ei ole pakolllinen, kyllä tuuli niitä lehtiä sitten pakkaa tuonne metsänkin puolelle ;).
Istuttamissani kurkuissa on juupelisti piikkejä. Ensi vuonna olen tarkempi siemenostoksillani. Tämän vuoden simenhankintani eivät olleet millään muotoa onnistuneita. Olin valinnut hitaita lajikkeita ja sitten nuo piikkiset kurkut. Onneksi sipulit onnistuivat todella nappiin. Siis minun mielestä, olen niin tottunut etten paljon paskuakaan ole ennen sipuleista saanut mutta nyt ne ovat isoja ja jopa makeita.
Hassua. Vaikka sitä tässä vaiheessa taas ajattelee ettei sitten ensi kevääksi järjestä itselleen aivan infernaalista työrupeamaa kasvihuoneessa, niin jo jokin pieni vire on käymässä tuolla nuppipuolella siitä mitä ensi vuodeksi panisi itämään. Ei - nyt pitää panna jäitä pipoon ja relata. Laitan siemenluettelot naftaliiniin ja teen vain loppuraivauksen kun sen aika tulee.

834342.jpg

Maissit tekivät tähkänsä vaikka olin jo siinä uskossa, ettei sieltä ennätä mitään tulla. Nähtäväksi jää ennättävätkö kyspsyäkin. Ensi vuonna olisi aikomus ostaa sitä nopeampaa lajiketta. Viime vuonna olimme jo syöneet useita tähkiä. Silloin napsin niitä raakana tuolla pellossa ja voi että ne olivat todella makeita.